Data publikacji : 2018-06-30

Pidhotowka majbutnich wczyteliw do roboty w polikulturnomu seredowyszczi:poriwnialnyj analiz Kanady i Ukrajiny

Olha Swyrydiuk



Abstrakt

The article provides a comparative analysis of how future teachers in Canada and Ukraine are prepared to work in the multicultural environment. The author highlights the urgency of this kind of teacher training in the context of the current multinational and multicultural environment, which should enable teachers to communicate and cooperate with representatives of different nationalities. The analysis concentrates on teacher training curricula used in pedagogical faculties of Canadian and Ukrainian higher education institutions. The main tasks of multicultural education of future teachers in Canada are also outlined.(original abstract)

Słowa kluczowe:

Wielokulturowość, Program nauczania, Szkolnictwo wyższe



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Swyrydiuk, O. (2018). Pidhotowka majbutnich wczyteliw do roboty w polikulturnomu seredowyszczi:poriwnialnyj analiz Kanady i Ukrajiny. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 80(3). https://doi.org/10.26349/zn.wsb.w.poznaniu.0080.06

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP