Data publikacji : 2023-09-26

Turystyka biznesowa w miastach afrykańskich na przykładzie Harare w Zimbabwe

Abstrakt

Zagadnienia turystyki biznesowej cieszą się coraz większym zainteresowaniem badaczy z globalnej Północy. Ciągle jednak prowadzi się zbyt mało podobnych badań w krajach globalnego Południa pomimo tego, że turystyka biznesowa odgrywa ważną rolę w wielu wiodących ośrodkach turystyki miejskiej. Potrzeba takich badań jest szczególnie widoczna w odniesieniu do dużych miast Afryki Subsaharyjskiej, gdzie sektor turystyki biznesowej ma często większe znaczenie niż turystyka wypoczynkowa. Artykuł jest próbą uzupełnienia luki w wiedzy na temat turystyki biznesowej (MICE) na terenie ośrodków miejskich w Afryce, na przykładzie Harare, stolicy Zimbabwe. Badanie opiera się na danych zabranych podczas wywiadów jakościowych z respondentami reprezentującymi wszystkie hotele w Harare, które posiadają zaplecze umożliwiające organizację wydarzeń biznesowych. Badanie koncentruje się na konkurencyjności gospodarki turystyki biznesowej w stolicy, charakterze organizowanych w mieście wydarzeń biznesowych i wpływie turystyki biznesowej na sytuację osób dotkniętych ubóstwem.

Słowa kluczowe:

turystyka biznesowa, sektor MICE, turystyka miejska, konkurencyjność, korzyści dla biednych



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Zasady cytowania

Makoni, L., & Rogerson , C. M. (2023). Turystyka biznesowa w miastach afrykańskich na przykładzie Harare w Zimbabwe. Studia Periegetica, 43(3), 25–48. https://doi.org/10.58683/sp.596

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP