Data publikacji : 2020-09-30

Ogólny model integracji edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju w ramach kursu uniwersyteckiego - uzupełnienie podręcznika o aktualne treści

Gert-Olof Boström



Abstrakt

Liczne podmioty, w tym także studenci, domagają się większego udziału edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju (EZR) na szwedzkich uniwersytetach. Celem artykułu jest przedstawienie modelowego sposobu opracowania kursu uwzględniającego EZR w sytuacji braku zaktualizowanych podręczników, bez żadnych zmian w programie, jednak przy zapewnieniu wysokiego poziomu uczenia się, zgodnie z taksonomią Blooma. Zaprezentowane w artykule studium przypadku i proponowane zmiany dotyczą kursu marketingu usług dla grupy studentów zróżnicowanej pod względem pochodzenia i wykształcenia w Szkole Biznesu, Ekonomii i Statystyki na Uniwersytecie Umeå w Szwecji. Kurs odbył się w połowie programu edukacyjnego. Elementy EZR zostały wprowadzone za pomocą wykładów, wykładów gościnnych, zadań opartych na treściach podręcznika teoretycznego i pracy semestralnej. Wyzwaniem w projektowaniu komponentu EZR był brak informacji na temat początkowego stanu wiedzy studentów w kwestii zrównoważonego rozwoju. Modelowe podejście zostało opracowane w taki sposób, aby uwzględnić tę niedogodność. Zastosowane formy zadań pokazały możliwości osiągnięcia wysokiego poziomu uczenia się według taksonomii Blooma, w tym analizy, syntezy i oceny. Modelowe podejście jest również próbą zachęcenia nauczycieli akademickich do wprowadzenia elementów EZR do swoich zajęć. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Edukacja, Program nauczania, Rozwój zrównoważony, Rozwój szkolnictwa


Podobne artykuły

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.


Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Boström, G.-O. (2020). Ogólny model integracji edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju w ramach kursu uniwersyteckiego - uzupełnienie podręcznika o aktualne treści. Studia Periegetica, 31(3), 67–80. https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.5961

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP