Data publikacji : 2012-10-30

Kształtowanie marki uczelni transgranicznej na wschodniej granicy Unii Europejskiej - wybrane aspekty

Tadeusz Kowalewski



Abstrakt

Celem przedstawianego artykułu jest ukazanie wybranych aspektów procesu formowania marki uczelni transgranicznej, która mogłaby zaistnieć na wschodniej granicy Unii Europejskiej. Stworzenie uniwersytetu transgranicznego w północno-wschodniej Polsce, na pograniczu między Polską, Rosją, Litwą i Białorusią jest elementem misji cywilizacyjnej wobec wschodniej Europy, tak jak swego czasu był nią Uniwersytet Viadrina na pograniczu polsko-niemieckim. Aplikacja modelu Viadriny, jako transgranicznego uniwersytetu na wschodzie, opiera się ma takich elementach wizerunku marki, jak: kreatywność, odpowiedzialność, wolność akademicka, autonomia uniwersytetu; powinien również charakteryzować się dążeniem ku przedsiębiorczości opartej na samozatrudnieniu i innowacyjności. Uniwersytet o tak określonym wizerunku staje się płaszczyzną współpracy naukowo-badawczej między Unią Europejską a krajami posiadającymi aspiracje do ścisłych z nią kontaktów.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Marka przedsiębiorstwa, Szkolnictwo wyższe, Wizerunek przedsiębiorstwa



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Kowalewski, T. (2012). Kształtowanie marki uczelni transgranicznej na wschodniej granicy Unii Europejskiej - wybrane aspekty. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 44(44). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/1256

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP