Boyatzis R.E., The Competent Manager, John Wiley & Sons, New York 1982.
Delamare le Deist F., Winterton J., What is competence?, "Human Resource Development International" 2005, No. 1.
Dubois D., Rothwell W., Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach, Helion, Gliwice 2008.
Filipowicz G., Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, PWE, Warszawa 2004.
Handbook of Social Psychology, vol. 2, ed. G. Lindzey, E. Aronson, Random House, New York 1985.
Jurek P., Analiza wybranych metod oceny kompetencji, w: Kompetencje a sukces zarządzania organizacją, red. S.A. Witkowski, T. Listwan, Difin, Warszawa 2008.
Levy-Leboyer С., Kierowanie kompetencjami, Poltext, Warszawa 1997.
Ludwiczyński A., Szkolenie i rozwój pracowników a sukces firmy, Konferencja PFPK, Warszawa 2000.
McClelland D.C., Testing for competence rather that for 'intelligence', "American Psychologist" 1973, No. 1.
Moczydłowska J., Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników, Difin, Warszawa 2008.
Niewiadomski P., Sterna K, Model kompetencji menadżera sprzedaży a efektywność działań, w: Socjologiczne, pedagogiczne i psychologiczne problemy organizacji i zarządzania, red. S. Banaszak, K. Doktór, WSKiZ, Poznań 2009.
Oleksyn Т., Zarządzanie kompetencjami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
Peiro C., Sierra C., Villa I.M., Evaluation of the main factors with influence on the development of competences in Spanish Higher Education, PSC, Lisbon 2008.
Rakowska A., Kompetencje menadżerskie kadry kierowniczej we współczesnym przedsiębiorstwie, Wyd. UMCS, Lublin 2007.
Rakowska A., Sitko-Lutek A., Doskonalenie kompetencji menadżerskich, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000.
Reykowski J., Z zagadnień psychologii motywacji, WSiP, Warszawa 1970.
Sgolei F., Suleman F., A methodological contribution to the measurement of siklls (mis)match, PSC, International workshop, Lisbon 2008.
Sidor-Rządkowska M., Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
Springer A., Samoocena kompetencji pracowników i ich subiektywne znaczenie w wykonywaniu pracy, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu" 2009.
Walkowiak R., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kompetencje, nowe trendy, efektywność, Dom Organizatora, Toruń 2007.
White R., Motivation reconsidered: The concept of competence, "Psychological Review" 1959.
Widdett S" Hollyforde S., Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
Wood R., Payne Т., Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
Woodruffe Ch., Ośrodki oceny i rozwoju, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.