Baker J., Mapes J., New C.C., Szwejczewski M., A hierarchical model of business competence, "Integrated Manufacturing Systems" 1997, No. 8.
Boyatzis R. E., The Competent Manager, John Wiley & Sons, New York 1982.
Competency Management in the Public Sector: European Variations on a Theme, ed. S. Horton, A. Hondeghem, D. Farnham, IOS Press, Amsterdam 2002.
Dubois D.D., Rothwell R.W., Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach, Helion, Gliwice 2008.
Dziechciarz P., Nowoczesne rozumienie kompetencji, serwis internetowy Portal rynku pracy, 2009, dostępne na stronie: http://hrk.pl/is/is.php/33/103/, dostęp: 12 grudnia 2009 r.
Furmanek W., Kompetencje raz jeszcze. Ku humanistycznie ujętym kompetencjom kluczowym, serwis internetowy Uniwersytetu Rzeszowskiego, Wydział Matematyczno-Przyrodniczy, 2008, dostępne na stronie: http://www.univ.rzeszow.pl/wmp/technika/wfurmanek/285.pdf, dostęp: 26 lipca 2010 r.
Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra. Strategie przejmowania kontroli nad branżą i tworzenia rynków przyszłości, Business Press, Warszawa 1999.
Jabłońska-Wołoszyn M., Kompetencje w organizacji. Jak tworzyć i wykorzystywać modele kompetencyjne w zarządzaniu personelem, "Personel i Zarządzanie" 2003, nr 21.
Kompetencje a sukces zarządzania organizacją, red. S. A. Witkowski, T. Listwan, Difin, Warszawa 2008.
Kopijer P., 0(d)czarowanie ROI. Istota szacowania rentowności inwestycji w szkolenia, "Personel i Zarządzanie" 2009, nr 6.
Korach R., Szef - istota społeczna. Specyfika badania kompetencji menedżerskich, "Personel i Zarządzanie" 2009, nr 6.
Levy-Leboyer С, Kierowanie kompetencjami - bilanse doświadczeń zawodowych, Poltext, Warszawa 1997.
Macfarlane В., Lomas L., Competence-based management education and the needs of the learning organization, "Education and Training" 1994, No. 36.
Mangham I. L., Pye A., The Doing of Management, Blackwell, Oxford 1991.
McClelland D. C., Testing for competence rather than for 'intelligence', "American Psychologist" 1973, No. 1.
Moczydłowska J., Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników, Difin, Warszawa 2008.
Nowe tendencje i wyzwania w zarządzaniu personelem, red. L. Zbiegień-Maciąg, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006.
Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, red. T. Rostkowski, Difin, Warszawa 2004.
Rakowska A., Kompetencje menedżerskie kadry kierowniczej we współczesnych organizacjach, Wyd. UMCS, Lublin 2007.
Smółka P., Metody i procedury pomiaru miękkich kompetencji [on-line], [b.r.], dostępne na stronie: http://www.miekkie-kompetencje.pl/pomiar_i_ocena, dostęp: 26 lipca 2010 r.
Sukces w zarządzaniu. Uwarunkowania kadrowo-organizacyjne, red. T. Listwan, "Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu" 2003, nr 969.
Walkowiak R., Problemy metodologiczne pomiaru i raportowania kompetencji, w: Kompetencje a sukces zarządzania organizacją, red. S.A. Witkowski, T. Listwan, Difin, Warszawa 2008.
Whiddctt S., Hollyforde S., Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.