Barnard Ch.I., 1938, The Functions of Executive, Cambridge: Harvard University Press.
Beckman T.N., Davidson W.R., Talarzyk W.W., 1973, Marketing, 9 ed., New York: The Ronald Press.
Bush A.J., Smart D., Nicholas E.Jr, 2002, Pursuing the Concept of Marketing Productivity, Journal of Business Research, vol. 55.
Chandler A.D., 1962, Strategy and Structure, Cambridge: MIT Press.
Dubelaar Ch., Bhargava M., Ferrarin D., 2002, Measuring Retail Productivity - What Really Matters?, Journal of Business Research, vol. 55.
Eccles R.G., 1991, The Performance Measurement Manifesto, Harvard Business Review, styczeń/luty.
Eckerson W., 2006, Performance Dashboard - Measuring, Monitoring and Managing Your Business, London: Wiley.
ESOMAR, 2011, Esomar Guideline on Social Media Research, Amsterdam.
Fayol H., 1949, Administration Industrielle et Generale, London: Sir Isaac Pitman & Sons.
Feder R.A., 1965, How to Measure Marketing Performance, Harvard Business Review, May/June.
Ferber S., 2014, Jak Internet rzeczy wpływa na naszą rzeczywistość?, Harvard Bussiness Review Polska, www.hbrp.pl/news.php?id=1073 [dostęp: 19.03.2014].
Ferber S., 2014, The Marketer Magazine, Internet of Things, www.themarketer.co.uk/analysis/features/ the-internet-of-things/ [dostęp: 19.03.2014].
Goodman S.R., 1970, Techniques of Profitability Analysis, New York: Wiley-Interscience.
Górecki P., 2014, Koszula zawoła cię w sklepie: Tu jestem. Internet rzeczy, Wyborcza.biz, 23.01 (http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,135771,15319773,Koszula_zawola_cie_w_sklepie__ Tu_jestem__Internet.html [dostęp: 19.03.2014].
Hawkins D.I., Best R.J., Lillis C.M., 1987, The Nature and Measurement of Marketing Productivity in consumer durable industries - A Firm level Analysis, Journal of Academy of Marketing Science, vol. 15.
Kaplan R.S., Norton D.P., 1992, The Balanced Scorecard - Measures that Driver Performance, Harvard Business Review, January/February.
Kołodko G., 2002, Nowa gospodarka, stare problemy, w: G.W. Kołodko, M. Piątkowski (red.), "Nowa gospodarka" i stare problemy. Perspektywy szybkiego wzrostu w krajach posocjalistycznych, Warszawa: Wyd. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.
Kotarbiński T., 1965, Traktat o dobrej robocie, wyd. IV, Warszawa: Ossolineum.
Kotler Ph., Gregor W., Rodgers W., 1977, The Marketing Audit Comes of Age, Sloan Management Review, vol. 18.
Kozielski R., 1997, Istota i obszary skuteczności reklamy, Marketing i Rynek, nr 1.
Kozielski R. (red.), 2006, Wskaźniki marketingowe, Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Kozielski R., 2007, Determinanty sukcesu organizacji - analiza wybranych zmiennych opartych na koncepcji wrażliwości rynkowej przedsiębiorstwa, Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.
Kozielski R., 2015a, Karnawalizacja sportu - od marketingu produktu do marketingu doświadczeń i co dalej?, w: P. Kuźbik, F. Moterski (red.), Zarządzanie w sporcie. Organizacje. Ludzie. Marketing, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Kozielski R., 2015b, Krajobraz polskiego Internetu, w: biznes.pl, www.biznes.pl/magazyny/marketing/ krajobraz-polskiego-internetu/vmxgl4 [dostęp: 3.07.2015].
Kozielski R. (red.), 2015, Wskaźniki marketingowe, wyd. 5, Warszawa: Wolters Kluwer.
Lachowski S., 2010, Droga innowacji, Warszawa: Wyd. Studio Emka.
Lapointe P., 2005, Marketing by the Dashboard Light, London: ANA.
Lewin A.Y., Minton J.W., 1986, Determining Organizational Effectiveness - Another Look, and an Agenda for Research; Management Science, vol. 32, May.
Liczby polskiego Internetu, 2015, www.smmeasure.eu/liczby-polskiego-internetu-2015/