Data publikacji : 2025-08-01

Wpływ platform sprzedażowych w modelu re-commerce na popularyzację rynku odzieży używanej: przykłady najlepszych praktyk

Łukasz Makowski



Agata Orwat



Abstrakt

Internet stanowi narzędzie, które rewolucjonizuje nie tylko modele biznesowe, ale również sposoby komunikacji oraz budowania relacji z jego użytkownikami. Ma on również ogromny wpływ na edukację i współtworzenie kultury konsumpcji, która ze względu na rosnącą świadomość ekologiczną staje się dziś obszarem wielu dyskusji w przestrzeni publicznej. Platformy sprzedażowe wykorzystujące model biznesowy re-commerce stanowią obecnie kierunek rozwoju dla przemysłu odzieżowego za sprawą poszukiwań przez konsumentów zrównoważonych, łatwo dostępnych i innowacyjnych form konsumpcji, pełniacyh rolę alternatywy dla szkodliwej dla środowiska mody z pierwszego obiegu.

Słowa kluczowe:

sprzedaż wtórna, odzież używana, platforma sprzedażowa, gospodarka o obiegu zamkniętym, redystrybucja dóbr, konsumpcja zrównoważona


Inne teksty tego samego autora


Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Makowski, Łukasz, & Orwat, A. (2025). Wpływ platform sprzedażowych w modelu re-commerce na popularyzację rynku odzieży używanej: przykłady najlepszych praktyk. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 108(1). https://doi.org/10.58683/dnswsb.2083

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP