Data publikacji : 2017-10-30

Alianse strategiczne jako narzędzie rozwoju przewagi konkurencyjnej na przykładzie wybranych przedsiębiorstw z Wielkopolski

Monika Mucha



Abstrakt

Jednym ze sposób radzenia sobie z konkurencją jest podjęcie się przez firmy kooperacji w formie aliansu strategicznego. Jest to sojusz zawarty w celu zrekompensowania własnych słabości przez potencjalnych partnerów i w ten sposób osiągnięcia lepszej pozycji konkurencyjnej przez spółkę lub grupę przedsiębiorstw. Celem artykułu było ustalenie, czy alians strategiczny jest źródłem budowania przewagi konkurencyjnej przyczyniającym się do rozwoju regionalnego, na przykładzie wybranych firm działających w Wielkopolsce.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Alianse strategiczne, Współpraca przedsiębiorstw, Przewaga konkurencyjna, Łańcuch wartości



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Mucha, M. (2017). Alianse strategiczne jako narzędzie rozwoju przewagi konkurencyjnej na przykładzie wybranych przedsiębiorstw z Wielkopolski. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 76(5). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/803

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP