Backhaus K., 1993, Strategische Allianzen und strategische Netzwerke, Wirtschaft und Studium, 22. Jg., nr 7: 330-334.
Choroszczak J., Ujwary-Gil A., 2002, Alians strategiczny jako forma kooperacji, Konferencja "Przedsiębiorstwo partnerskie", Kazimierz Dolny, 9-11 maja 2002, materiały konferencyjne.
Coddington W., 1993, Marketing. Positive. Environmental Strategies for Reaching the Green Consumer, New York: McGraw-Hill.
Cygler J., 2000, Alianse strategiczne w ujęciu teorii kosztów transakcyjnych, Przegląd Organizacji, nr 1: 19-23.
Das Wirtschaftslexikon, ww.daswirtschaftslexikon.com/d/strategische_allianzen/strategische_allian-zen.htm [dostęp 5.03.2017].
Gierszewska G., 2000, Zarządzanie strategiczne, Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego
Gierszewska G., Romanowska M., 2000, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Warszawa: PWE.
Human S.E., Provan K.G., 1997, An Emerging Theory of Structure and Outcomes in Small-Firms Strategic Manufacturing Networks, Academy of Management Journal, No. 40: 386-403.
Kotarbiński T., 1969, Traktakt o dobrej robocie, Warszawa: Ossolineum.
Matusiak M., (red), 2015, Regionalna Strategia Innowacji dla Wielkopolski na lata 2015-2020, Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Pietruszka-Ortyl A., 2007, Przyczynek do teorii tworzenia aliansów strategicznych przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nr 747: 83-100.
Porter M.E., 2006, Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Stabryła A., 2000, Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Warszawa - Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Stępień B., 2014, Międzynarodowa kooperacja gospodarcza z polskiej perspektywy, Warszawa: PWE.
Surówka-Marszałek D., Światowiec J., 2002, Formy relacji między dostawcami i nabywcami na rynku dóbr przemysłowych, Konferencja "Przedsiębiorstwo Partnerskie", Kazimierz Dolny, 9-11 maja 2002, materiały konferencyjne.
Sydow J., 1992, Strategische Netzwerke Evolution und Organisation, Wiesbaden: Springer Gabler.