Data publikacji : 2023-10-03

Identyfikacja czynników motywujących do nauki studentów kierunków technicznych.

Wiktoria Wachnicka



Alicja Wojtowicz

https://orcid.org/0009-0007-5912-8147

Abstrakt

Celem artykułu jest identyfikacja czynników motywujących studentów studiów technicznych do nauki, w obecnej rzeczywistości post-pandemicznej. Część teoretyczna przybliża definicje motywacji oraz odnoszące się do nich koncepcje. W niniejszej pracy zaadoptowano klasyczne koncepcje motywacji takie jak piramida potrzeb. A.Maslowa, dwuczynnikowa teoria F.I.Herzberha oraz teoria XIY do rozpoznania postawy wobec uczenia się studentów kierunków technicznych. Dla osiągniecia celu przeprowadzono badanie na grupie docelowej 83 studentów uczelni technicznych, w postaci ankiety odnoszącej się do wyżej wspomnianych teorii.  Otrzymane wyniki pozwoliły na wskazanie czynników motywujących i potrzeb jakie muszą zostać spełnione by student czuł się zmotywowany.  

Słowa kluczowe:

teoria motywacji, czynniki motywacyjne, motywacja studentów



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Wachnicka, W., & Wojtowicz, A. (2023). Identyfikacja czynników motywujących do nauki studentów kierunków technicznych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 102(3). https://doi.org/10.58683/dnswsb.617

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP